SD går att lita på! | Sverigedemokraterna i Jönköpingslän

SD går att lita på!

Alla som följer den politiska debatten har noterat de stora partiernas plötsliga omsvängning i migrationsfrågan. Lag och ordning har plötsligt blivit något positivt att betona. Man kan fråga sig varför både S och M börjar kopiera SDs förslag trotts att de säger Sverigedemokraterna är ett parti med en annan människosyn.

Menar de allvar med sina förslag?
Eller har man rentav insett att det Sverigedemokraterna varnat för i flera år kanske stämde?
Nej, jag tror inte det.

Detta handlar om de stora partiernas ambition är att locka tillbaka väljare från SD. Att locka röster är viktigast innan valet, liksom att mobba ut SD för att själva sno åt sig fina positioner. Precis som det alltid varit.

Moderaterna och övriga alliansen har ju haft hela mandatperioden på sig att förändra sin politik utan att lyfta ett finger. De har haft chansen att agera men valt att hålla Löfven bakom ryggen.

Kan man lita på att M och S vaknat upp på riktigt? Ytterst tveksamt. Efter valet kommer de stora partierna med största sannolikhet torka svetten ur pannan. De kommer koncentrera sig på att förhandla. Antingen över blockgränsen eller inom sitt block. Då är det inte otänkbart att (C) eller för den delen (V) får inflytande. Resultatet av en sådan förhandling säger sig självt. Med största sannolikhet något urvattnat och ingen större förändring mot idag. Den godtrogne väljaren har blivit grundlurad av skicklig retorik.

Sverigedemokraterna går att lita på i frågor om lag, ordning och en hanterbar migration. Vi har länge drivit frågor om hur man kan återskapa folkhemmet. Medborgarskap på prov och utvisning av invandrare som begår brott måste till. Detta och mycket mer har SD kämpat för trotts spott och spe från de andra partierna. Sveriges välfärdsystem är på väg att kollapsa och klarar inte en mandatperiod till i samma hjulspår.

Samuel Godrén (SD)
Gruppledare Region Jönköping